torsdag, november 24, 2011

Hembakat


Baktidningen Hembakat har tagit fasta på bakglädje och inriktar sig till de som älskar att baka. De blev intresserade av att skriva en artikel om irakiska kakor och bakverk. Det är kul att tidningen är intresserad av annorlunda recept och inte bara traditionella bak. De har precis fått in ett reportage med recept och bilder tagna av fotografen Peter Eriksson. Det var roligt att få jobba med Peter och ta kort på bakverken. Jag njöt och kände att det kan jag vänja med vid. Vi delade åsikten om att ta matbilder är en utmaning som heter duga.

Tidningen brukar ha recepten som alla lyckas med. Härliga bakverk varvas med intressanta reportage. De möter människor som brinner för bakning och delar med sig av sina bästa recept. I Hembakat hittar man också roliga bakprylar, aktuella notiser och en mängd utlottningar.



Besök tidningen Hembakat.


2 kommentarer:

  1. Vad roligt och vilka fina bilder du har. Bilderna ser väldigt somriga ut, har inte hösten kommit till Linköping?

    SvaraRadera
  2. Tack Magnus, kul att du tycker att bilderna är fina. Vissa dagar känns fortfarande som sen sommar. Men just i helgen har det blåst en hel. Kul att du kommenterade för jag upptäckte din fina blogg. Jag är nyfiken på hur du hittade min blogg.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.